fredag den 27. november 2009

Just wash that hair

Om vinteren har jeg problemer med mit hår, eller rettere sagt min hovedbund. Forrige år gik den helt amok (rødme plus både tørre og fedtede skæl!), så jeg måtte smøre den med salve og af den grund rende rundt med konstant fedtet hår – ØV! og ja jeg vasker altså hår dagligt, selvom alle sir at det ikke er godt - Jeg kan bare ikke holde ud at lade være!

Sidste år var det dog ikke så slemt med hovedbunden og jeg bilder mig ind at det var pga. at jeg i mellemtiden havde skiftet shampoo. På greenpeople.dk har jeg fundet to shampooer som nu er blevet yndlings – Rosemary shampoo og Organic Base Shampoo. De er meget drøje i brug og indeholder ikke natrium lauryl sulfat (SLS), natrium lauryl ethersulfat (SLES), alkohol, parabener, lanolin, phthalater, petrokemikalier, GMO’er, PABA, PEG’s, DEA, TEA, phathalater, propylenglykol og syntetisk parfume (Organic Base Shampoo indeholder ingen parfume overhovedet). Prisen er heller ikke afskrækkende – 135 kr for 200 ml.

 Rosemary Shampoo Organic Base Shampoo  Papaya Leave-in moisture spray Smoothing lusterizer

Det eneste minus er at de ikke gøre noget godt plejemæssigt for håret overhovedet, så jeg vasker håret (dagligt!) og derefter bruger jeg andre produkter (Papaya Leave-in moisture spray og/eller Smoothing lusterizer, begge fra Tigi) til at pleje håret og især spidserne med. Denne metode har virkelig hjulpet på mine hårbundsproblemer.

Jeg har ikke brugt shampooerne hele sommeren, fordi jeg ikke har fået købt dem og fordi jeg ikke har problemer om sommeren. Men nu er hårbunden igen begyndt at drille så det første der skal købes, når jeg får løn, er shampoo!

(plus en lip balm og dagcreme fra samme sted)

 

PS.
Til sommer når hovedbunden ter sig lidt bedre vil jeg prøve disse nye (nye for mig i hvert fald) produkter fra tigi:

Let it be (Leave-in conditioner)Walking On Sunshine (Shampoo)  features

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hejsa! Tusind tak for dit link til dette indlæg - jeg vil helt klart overveje plejeprodukterne fra Tigi.

Og så har du da lavet lidt om på bloggen siden sidst jeg kiggede forbi. Det ser rigtig godt ud! :-)

Kram EmmaLovise

Just Frida sagde ...

Hej EmmaLovise,
Mange tak for dine kommentar :) Jeg synes i hvert fald plejeprodukterne fra Tigi er gode, men shampooerne duer ikke til min sarte hovedbund. ØV, for de dufter vanvittig godt :)

Ja, jeg har lavet lidt om på bloggen. Synes osse den er blevet ret fin :)

Kram Frida

 

blogger templates |